Bauke is coördinator van DIV en Facilitair. Drimmelen is een gemoedelijke organisatie: “Je kunt bij iedereen aanschuiven tijdens de lunch. Of het nu een directe collega, iemand van een ander team of een wethouder is.”
In totaal werken er negen collega’s binnen het team van Bauke. Ze voert regelmatig gesprekken met medewerkers. Het menselijke aspect vindt Bauke erg belangrijk: “Werk doe je samen.” Binnen de gemeente ervaart ze een goede balans tussen werk en privé. In haar werk ervaart ze veel uitdaging en afwisseling. “Je krijgt alle ruimte om initiatieven op te pakken en uit te voeren.”
Leanne is Bestuurssecretaresse en MT-secretaris.
Leanne vindt het leuk om te plannen, te organiseren en overzicht te creëren.
Omdat Drimmelen een kleine gemeente is, ligt er veel bij het bestuurssecretariaat. “Werkzaamheden die bij andere gemeenten bij kabinetszaken liggen, pakken wij op. Zo verzorgen we onder andere lintjesregen van A tot Z en de Veteranendag.
Binnen de gemeente Drimmelen krijg je de kans en ruimte om extra taken op te pakken en om jezelf te ontwikkelen. Zo heb ik zelf de kans gekregen om secretaris van het MT te worden. Een leuke en afwisselende functie waarin je ziet wat er allemaal speelt binnen de organisatie. Daarnaast ben ik me aan het ontwikkelen om uiteindelijk de gemeentesecretaris te kunnen adviseren.”
Noortje is beleidsmedewerker ruimte.: “Ik wilde altijd voor en samenwerken met bewoners. Vanwege de kleinschaligheid en het dorpse karakter van de gemeente heb ik bewust voor de gemeente Drimmelen gekozen. Je hebt er korte lijntjes, zowel met inwoners als bestuurders. Ik vind het erg fijn werken bij de gemeente.”
Bij een kleine gemeente ben je bij het hele proces betrokken. Het werk blijft afwisselend. Je kunt veel nieuwe dingen leren en nieuwe mensen leren kennen.
Mijn drive is de afstand tussen de dorpen en gemeente te verkleinen.”.