Over ons

Drimmelen, daar wil je gewoon graag werken! Met zo’n 120 km2 is onze blauwgroene gemeente qua oppervlakte een van de grotere gemeenten van Midden- en West-Brabant. Met een flink stuk buitengebied, de Biesbosch, zes woonkernen en twee buurtschappen is de gemeente Drimmelen niet voor niets een zeer geliefde plek om te wonen, werken en recreëren.

Werk je bij de gemeente Drimmelen, dan heb je hart voor de samenleving. Daar zetten we ons dagelijks met veel energie voor in. Je krijgt volop mogelijkheden om je te ontwikkelen, zodat je jouw talenten optimaal benut.

We hebben diverse afdelingen, die ieder weer bestaan uit verschillende clusters. Daarnaast kennen we de griffie.

Alle afdelingen worden aangestuurd door een afdelingsmanager. Voor de werkverdeling en als eerste aanspreekpunt kennen de meeste clusters ook coördinatoren.

Grafische weergave van de facilitering en besluitvorming binnen de gemeente Drimmelen.

Onze afdelingen

In een gemeente gebeuren ontzettend veel verschillende dingen. Te veel om op te noemen. Om je toch een idee te geven van de veelzijdigheid, vind je hieronder voorbeelden van onze afdelingen en hun clusters.

Grondgebied

De afdeling grondgebied maakt beleid en plannen op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling. Denk aan thema’s zoals woningbouw, de energietransitie en de toekomst van de Biesbosch. Ook vergunningverlening, toezicht en handhaving zijn onderdeel van onze afdeling.

Openbare Werken

De afdeling Openbare Werken is één van de vijf afdelingen van de gemeente Drimmelen. Wij beheren en onderhouden de openbare ruimte en zamelen afval in. We ontwikkelen beleid op die terreinen en voeren projecten uit. Goede communicatie met inwoners en de ontwikkeling naar een duurzaam Drimmelen vinden wij belangrijk. Samenwerking vinden wij vanzelfsprekend. We groeien naar een projectmatige aanpak.

Middelen

De afdeling Middelen zorgt voor de algemene zaken die voor de hele organisatie van belang zijn om te kunnen draaien. Denk bijvoorbeeld aan het toegankelijk maken en bewaren van gegevens, het maken van kostenberekeningen, het sturen van rekeningen en ICT. Daarnaast wordt communicatie, P&O, Juridische zaken en het bestuurssecretariaat onderdeel van Middelen. Ook het cluster dienstverlening waaronder de receptie en telefoon vallen horen bij de afdeling Middelen.

Sociaal Domein

Naast deze afdelingen bestaat er ook een zelfstandig opererende afdeling concerncontrol. Hierin zijn controlerende onderdelen die onafhankelijk van afdelingen werken ondergebracht.