Medewerkers aan het woord

Bauke is coördinator van DIV en Facilitair. Drimmelen is een gemoedelijke organisatie: “Je kunt bij iedereen aanschuiven tijdens de lunch. Of het nu een directe collega, iemand van een ander team of een wethouder is.”

In totaal werken er negen collega’s binnen het team van Bauke. Ze voert regelmatig gesprekken met medewerkers. Het menselijke aspect vindt Bauke erg belangrijk: “Werk doe je samen.” Binnen de gemeente ervaart ze een goede balans tussen werk en privé. In haar werk ervaart ze veel uitdaging en afwisseling. “Je krijgt alle ruimte om initiatieven op te pakken en uit te voeren.”

Bauke Proosten achter een balie, in gesprek met een cliënt

Pepijn is financieel adviseur voor de afdeling Middelen en is P&C-coördinator. Daarnaast is hij applicatiebeheerder voor Pepperflow en is hij de spil tussen de financieel medewerkers en financieel adviseurs.

“Er wordt binnen de gemeente keihard en veel gewerkt en ambtenaren zijn juist helemaal niet stoffig.Het mooie en leuke aan werken bij je eigen gemeente is dat je alle ontwikkelingen die je hoort, kunt plaatsen.

Ook al maakt Pepijn soms meer uren dan zijn contracturen toch is er een goede balans tussen werk en privé mogelijk. “Er is flexibiliteit in werkuren en je hebt de ruimte om je tijd zelf in te delen. Werk ik bijvoorbeeld overdag twee uur minder, dan heb ik de mogelijkheid die ’s avonds te maken”.

Pepijn van Rooij

Gerard is bouwinspecteur/toezichthouder. Een veelzijdige baan waarin geen dag hetzelfde is. Het ene moment houdt hij zich bezig met klachten over open haarden, het andere moment inspecteert hij panden die illegaal verhuurd worden.

“Er is sprake van gelijkwaardigheid en er heerst binnen de gemeente een ons-gevoel. Collega’s zijn meelevend naar elkaar toe en gaan respectvol met elkaar om.
“Als je een vacature bij gemeente Drimmelen ziet, pak je kans! Je krijgt hier de ruimte om te groeien, hebt de vrijheid om je werkzaamheden uit te voeren en daardoor krijg je de verantwoordelijkheid. Fouten mogen gemaakt worden. Er is steun vanuit de leidinggevende, er is wederzijds vertrouwen en er zijn geen verborgen agenda’s”.

Gerard Verschoor

Leanne is Bestuurssecretaresse en MT-secretaris.

Leanne vindt het leuk om te plannen, te organiseren en overzicht te creëren.

Omdat Drimmelen een kleine gemeente is, ligt er veel bij het bestuurssecretariaat. “Werkzaamheden die bij andere gemeenten bij kabinetszaken liggen, pakken wij op. Zo verzorgen we onder andere lintjesregen van A tot Z en de Veteranendag.
Binnen de gemeente Drimmelen krijg je de kans en ruimte om extra taken op te pakken en om jezelf te ontwikkelen. Zo heb ik zelf de kans gekregen om secretaris van het MT te worden. Een leuke en afwisselende functie waarin je ziet wat er allemaal speelt binnen de organisatie. Daarnaast ben ik me aan het ontwikkelen om uiteindelijk de gemeentesecretaris te kunnen adviseren.”

Leanne Biemans

Noortje is beleidsmedewerker ruimte.: “Ik wilde altijd voor en samenwerken met bewoners. Vanwege de kleinschaligheid en het dorpse karakter van de gemeente heb ik bewust voor de gemeente Drimmelen gekozen. Je hebt er korte lijntjes, zowel met inwoners als bestuurders. Ik vind het erg fijn werken bij de gemeente.”

Bij een kleine gemeente ben je bij het hele proces betrokken. Het werk blijft afwisselend. Je kunt veel nieuwe dingen leren en nieuwe mensen leren kennen.
Mijn drive is de afstand tussen de dorpen en gemeente te verkleinen.”.

Noortje Stremme in overleg met een collega